Přinášíme 1. část rozhovoru s jedním z našich nejznámějších vinařů, Milošem Michlovským:
Pane docente, nemůžeme se nedotknout současné mimořádné situace. Jak dopadá na Vaše vinařství, daří se pokles příjmů z gastroprovozu či z degustací nahrazovat přes e-shop či supermarkety?
Co se týče dopadu na naše vinařství, tak je to jako u většiny. Tedy žádná sláva. HORECA je prakticky na nule. Nějaké aktivity jsme sice udělali na e-shopu, takže zlepšení tam je, ale určitě by nás to neuživilo. Momentálně to nejvíce zachraňuje retail, ale ani tady to nepůjde donekonečna, obzvláště lze očekávat „invazi“ ostatních místních vinařů, kteří dosud přes retail neobchodovali, ale hlavně i tlak okolních vinařských států – Rakousko, Maďarsko, Balkán apod.
Jak pandemie ovlivňuje provoz vinařství, co se týče výroby vína a práce na vinicích?
Provozní chod vinařství pandemie v zásadě neovlivňuje. Práce ve vinohradech je potřeba dělat, ve sklepě se musí stáčet rovněž, takže náklady v plné palbě, ale příjmy…
Z moravských vinařů máte jednu z nejširších nabídek šumivých vín, dojde k nějakému omezení?
Šumivá vína připravená tradiční metodou, kvašením v láhvi, co se děje kolem, vůbec nezajímá. Zpravidla zrají na kalech 36 a více měsíců a když budeme chtít udržet kontinuitu, tak musíme založit sekty i letos.