Přinášíme rozhovor s Karlem Matulou, generálním ředitelem Znovínu Znojmo, dlouholetým výrobcem sektů tradiční metodou.
Sekty od Znovínu na našem portálu dlouhodobě chválíme kvůli velmi příznivému poměru kvalita/cena. Co více, když jsme si prohlíželi Vaše katalogy z doby před 15-20 lety, zjistili jsme, že cena vašich šumivých vín, na rozdíl od konkurence, se zvýšila velmi málo. Jak se vám daří v době vysoké inflace držet ceny tak nízko?
Od začátky výroby sektů ve Znovínu pracujeme s vlastními víny, technologiemi i lidmi, proto jsme schopni většinu nákladů ovlivňovat a řídit. Nemusíme se v žádné fázi výroby šumivých vín spoléhat na externího dodavatele služby a jeho cenové nabídky. Snažíme se pracovat s materiály, které zajistí kvalitu i funkčnost výrobků a zároveň nejsou nesmyslně předražené. Cenotvorba v tak široké škále výrobků jakou máme ve Znovínu je propojenou nádobou a umožňuje nám vybrané výrobky udržet pro zákazníky v očekávaných a přívětivých cenových úrovních.
Jak hodnotíte propojení Znovínu a Vinných sklepů Lechovice z hlediska sektů? Navzájem se doplňují, či spíše si konkurují?
Skvěle se doplňujeme a zákazník to samozřejmě vítá, neboť může vybírat z širší nabídky. Každý sklepmistr navíc propisuje do výsledných vín svůj rukopis a to zákazníky baví.
Zaregistrovali jsme, že již nemáte v nabídce náš oblíbený sekt Charles Sealsfield. Z jakého důvodu?
No, už je to pár let, co Charlese nemáme. Zatím poslední šarže byla ze sklizně 2013 a doprodala se v roce 2018. Jednalo se o klarety z modrých hroznů odrůdy Rulandské modré a s tehdejšími zkušenostmi byla jedna šarže bílá, další pak spíš do růžova a zákazník to úplně nechápal. Prodeje tohoto výrobku byly vlažné, tak jsme si dali na nějakou dobu pauzu s tím, že se k tomuto typu výrobku časem vrátíme.
Chystáte v blízké době nějaké novinky v oblasti šumivých vín?
Do budoucna se chystáme u šumivých vín pracovat s širší paletou odrůd i menšími šaržemi s delší dobou nazrávání na kalech. To jsou ale až vzdálenější výhledy. Nejzřetelnější novinkou blízké doby jsou nové etikety u šarží sektů, které budou postupně přicházet na trh, po doprodání těch stávajících. Tato postupná změna adjustáže se netýká jen šumivých vín, ale kompletně celého našeho sortimentu. Změna adjustáže, loga a komunikace značky Znovín Znojmo byla iniciována novými trendy v marketingu, změnou chování zákazníků i generační výměnou u nás v Znovínu. Snahou bylo, aby u nových etiket našel náš stávající zákazník vše, co má rád a na co byl dlouhé roky zvyklý, ale zároveň, aby vše působilo čistě, srozumitelně, přátelsky a atraktivně. Věříme, že k široké rodině stávajících příznivců našich vín, přivede nová tvář Znovínu i další skupiny zákazníků, pro které byl tradiční Znovín příliš konzervativní.